Використання Cookies

«Для збереження інформаціі на Вашому комп’ютері, покращення роботи нашого сайту Jaguar пропонує використовувати файли cookies. Деякі файли cookies є невід’ємним елементом роботи сайту та вже встановлені на Ваш персональний комп’ютер. Ви можете видалити та заблокувати усі файли cookies з даного сайту, але при цьому деякі його елементи можуть відображатись та працювати некоректно. Щоб дізнатися більше про файли cookies, які ми використовуємо, та про те як їх видалити, ознайомтесь з Політикою Конфіденційності

Ми використовуємо файли cookies для того,щоб покращити роботу нашого сайту. Продовжуючи використовувати веб-сайт,ви погоджуєтеся на використання нами файлів cookies. Якщо Ви не згодні просимо змінити відповідні налаштування браузера.

80 років Jaguar


ЕВОЛЮЦІЯ ДИЗАЙНУ:
80 РОКІВ JAGUAR - ЧАСТИНА 1


Вісімдесят років існування бренду Jaguar означає 80 років існування легендарного дизайну. За останні вісім десятиліть ми можемо простежити формування деяких ключових елементів дизайну. Саме вони роблять сім'ю Jaguar такою впізнавальною.

У першій частині йдеться про перші роки еволюції з 1935 по 1959 рік. Ми почнемо з найпершої моделі Jaguar і перейдемо до успіху в автоспорті і створення новаторського сегмента спортивних седанів.



1935: JAGUAR ПОЧИНАЄ СВІЙ ШЛЯХ

Першим автомобілем, який отримав ім'я хижої кішки був седан SS Jaguar 2.5l, 1935 року випуску. Він був випущений під назвою Swallow Sidecar - перша назва компанії, яку в 1922 році заснували Віл'ям Лайонс (William Lyons) та Віл'ям Волмслі (William Walmsley) .

Седан 2.5l був одним з найбільш визначних і красивих автомобілів довоєнної ери завдяки своєму елегантному, обтічному дизайну. Йому не вистачало тільки нового імені, яке б пасувало до його відмінних якостей та повною мірою передавало його котячу грацію та елегантність з гармонійним балансом сили і спритності. Хижа кішка ягуар пасувала на цю роль ідеально. Згодом автомобіль SS Jaguar цілком виправдав цю аналогію.

Через те, що назва SS набула дурної слави під час війни, поступовий перехід на ім'я Jaguar був цілком природнім, і в 1945 році назва стала широко застосовуватись в компанії. Народився бренд Jaguar.


1948: В ЦЕНТРІ УВАГИ

Розроблений всього за кілька місяців Вільямом Лайонсом, XK120 став іконою. Це спричинило не ажіотаж, а сенсацію.

Це був перший спортивний автомобіль від Jaguar з тих пір, як у 1940 році припинилося виробництво моделі SS100. Завдяки високим піднятим крилам, які проходили по всій довжині кузова, модель XK120 вражав своєю унікальныстю. Низькі, плавні лінії відображали любов Ліона до мотоциклів і, можливо, грунтувалися на методах проєктування літаків, про які він дізнався під час війни.

На моделі XK120 також була представлена овальна решітка з вертикальними ребрами, яка стала знаковим елементом дизайну від Jaguar протягом наступних двох десятиліть.

Автомобіль XK120 був одночасно і дизайнерським експериментом, і випробувальним стендом для нового двигуна з двома розподільними валами, який сам по собі був настільки успішним, що впливав на конструювання серійних автомобілів Jaguars протягом більш як сорока років.


1951: ЧИСТОКРОВНИЙ ГОНОЧНИЙ АВТОМОБІЛЬ

C - Type, безсумнівно, був одним з найкрасивіших гоночних автомобілів свого часу, а можливо і всіх часів. Вільям Лайонс чітко розумів, що чистокровний гоночний автомобіль Jaguar може підняти популярність його молодої марки, і тому в 1951 році робота закипіла.

Спеціаліст по аеродинаміці Малкольм Сайер (Malcolm Sayer) був саме тою людиною, яка створила плавні форми C‑type, втілюючи свій досвід набутий під час роботи в авіаційній сфері. Завдяки любові Сайєрса до полегшених конструкцій в дизайні, C‑type важив приблизно на 25% менше, ніж модель XK, яка послугувала прототипом.

Напевно, найкращим моментом в історії C‑type були пергони Ле-Мане. Він став переможцем у 1951 році, але зірковим часом безсумнівно став 1953 рік. Полегшений кузов і передові дискові гальма зробили автомобілі C‑type практично невловимими - вони посіли перше, друге, четверте і дев'яте місця.


1954: РОЗКРИТТЯ НОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ

D-Type, з його характерним хвостовим "плавцем", був першою моделлю з конструкцією типу "монокок". Вперше впроваджувались технології, характерні для проєктування літаків.

Відповідальність знов була покладена на спеціаліста по аеродинаміці Малкольма Сайера. Він використовував передові аеродинамічні технології, щоб розробити сенсаційні форми, які були водночас обтічними та легкими.

Конструкція типу "монокок", яка до сих пір використовується в автоспорті, була невід'ємною частиною автомобіля D‑type. Така конструкція передбачала центральну кабіну для водія у вигляді окремої комірки та розташування основних механічних компонентів в передньому і задньому підрамниках.

Обтічна форма D‑type з'явилася внаслідок багатогодинних випробувань в аеродинамічній трубі, підтверджуючи принцип Сайера, що форма витікає з функції. Овальний повітрозабірник, широкий капот, задні колеса з обтічниками, характерний стабілізаційний задній "плавник" - завдяки цим елементам з'явився один з найяскраіших гоночних автомобілів, коли-небудь створених.


1959: ЕВОЛЮЦІЯ СПОРТИВНОГО СЕДАНА

Автомобіль Mark II продовжив еволюцію в сегменті спортивних седанів. Його прототипом послугував автомобіль Mark I, вперше випущений в 1955 році, дизайн якого значно вдосконалили для нової версії. Успіх автомобіля D‑type також вплинув на дизайн Mark II - він також відрізнявся жорсткістю та мав підвіску, встановлену на підрамнику. Також модель була обладнана легендарними рядними шестициліндровими двигунами на 2.4, 3.4 і 3.8 літри.

Автомобіль Mark II продемонстрував, що Вільям Лайонс не втратив майстерності в сфері дизайну. Перероблюючи модель Mark I 1955 року, він замінив товсті металеві дверні рами тонкими хромованими накладками і збільшив площу скління. Інтер'єр став легким і просторим, значно випередивши свій час.

ПРОДОВЖІТЬ СВОЮ ПОДОРОЖ В СЕНСАЦІЙНІ 60-ТІ З АВТОМОБІЛЯМИ E‑TYPE, XJ ТА ІНШИМИ МОДЕЛЯМИ.